Dlaczego ważny jest feedback?

thumb-3653432_1280.jpg (83,68 kB)Prawidłowy i regularny feedback w pracy to potężne narzędzie, którym manager może oddziaływać na pracownika. W ten sposób, z jednej strony – może okazać uznanie i docenienie, z drugiej – wskazać obszary wymagające poprawy. Dzięki temu pracownik nie tylko poprawia swoją skuteczność, ale i rozwija się zawodowo. – Feedback ma wzmacniać nasze pozytywne działania i pozwalać dostrzegać aspekty, których sami nie widzimy – tłumaczy Agnieszka Łozińska-Moriak, coach mocnych stron i manager.

Feedback – co to znaczy? Czym jest feedback?

Sprzyja rozwojowi, motywacji i efektywności w pracy. Pomaga w zrozumieniu zarówno swoich mocnych stron, jak i dostrzeżeniu obszarów, nad którymi warto popracować. Jednym słowem – feedback. Co to znaczy w praktyce i czym jest feedback w życiu zawodowym? 

Feedback to sposób przekazywania opinii. Jest kluczowym elementem rozwoju nie tylko zawodowego, ale również osobistego. Co więcej – sprzyja on budowaniu relacji i efektywnemu zarządzaniu. Jest to informacja zwrotna, której celem jest ocenienie pracy i postępów pracownika, ale również budowanie jego świadomości poprzez konstruktywne wnioski i konkretne wskazówki. Dzięki tego rodzaju ocenie pracownik ma szansę dowiedzieć się, co robi dobrze oraz jak postrzegane są jego działania. Feedback w pracy często ma również na celu wywołanie pewnej zmiany i wskazanie pracownikowi jego słabszych stron. Ma on ułatwić identyfikację obszarów, które wymagają poprawy.

W związku z powyższym, feedback może być pozytywny – wtedy, gdy podkreśla mocne strony pracownika i skupia się na tym, co robi on dobrze, ale może być również negatywny – wskazuje on obszary, które należy poprawić.

Całość arykułu dostępna jest na stronie: https://www.praca.pl/poradniki/dla-pracodawcow/feedback-definicja,dlaczego-jest-wazny_pr-2766.html